Terenska istraživanja
Ciljevi predmeta
Upoznavanje studenata s terenskim i laboratorijskim istraživanjima u pedologiji s obzirom na namjenu istraživanja. Studenti stječu iskustvo rada na terenu i laboratoriju, te interpretaciji dobivenih rezultata istraživanja u svrhu determinacije tipa tla, njegove procjene pogodnosti, te izradi namjenskih pedoloških karata.
Ishodi učenja
- Isplanirati terenska istraživanja
- Identificirati i razdvojiti osnovne pedološke horizonte
- Odrediti morfološke značajke tla
- Provesti uzorkovanje u narušenom i nenarušenom stanju
- Odrediti osnovna fizikalna i kemijska svojstva u uzorcima tla u laboratoriju
- Interpretirati dobivene rezultate te upoznati studente s osnovama kartiranja i izrade namjenskih pedoloških karata
Ocjenjivanje i vrednovanje
Elementi praćenja i provjeravanja | opterećenje u ECTS | udio (%) u ocjeni | |
Pohađanje predavanja | 2,6 | - | |
Kontinuirano praćenje nastave (aktivnost na nastavi, priprema za nastavni sat, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje) | 0,4 | 10% | |
Seminarski rad | 0,4 | 20 % | |
Kontinuirano praćenje i provjeravanje znanja (parcijalni ispiti) | 1,2 | 70% | 0% |
Završni ispit | 1,4 | 0% | 70% |
Ukupno | 6 | 100% |
Literature
Obavezna literatura
- Škorić, A. (1982): Priručnik za pedološka istraživanja. Fakultet Poljoprivrednih znanosti. Zagreb. (knjiga) za tematske cjeline: 123
- USDA (1993): Soil Survey Manual. Survey Division Staff. Soil Conservation Service. U.S. Department of Agriculture, Handbook 18. (knjiga) za nastavne cjeline: 1
- Bogunović, M. ((1994): Pedološko kartiranje, radni materijal za skriptu. Fakultet poljoprivrednih znanosti. Zagreb. (interna skripta) za tematske cjeline: 15
- (1966): Metodika terenskog ispitivanja zemljišta. Knjiga IV. Beograd. (knjiga) za tematske cjeline: 12
- ISRIC (1995): Procedures for Soil Analysis. Fifth Edition. ISRIC. Wageningen. (knjiga) za tematske cjeline: 4
Izborna literatura
- (1973): Munsell Soil Color Charts. Munsell Color Macbeth Division of Kollmorgen corporation, Baltimore, Maryland 21218. (knjiga) za tematske cjeline: 23
- USDA: Soil Survey laboratory Methods Manual. Soil Survey Investigations Report No.42, Version 3.0. U.S. Department of Agriculture, National Soil Survey Conversation Service. (knjiga) za nastavne cjeline: 4
- Lovrić, P. (1988): Opća kartografija. Sveučilišna naklada Liber. Zagreb. (knjiga) za nastavne cjeline: 5
Nastavne cjeline
Nastave cjeline | Teme i literatura | Ishodi učenja |
1. | Uvodno upoznavanje s modulom, tematskim cjelinama, potrebnom literaturom, načinima provođenja nastave i ispita te obavezama studenata tijekom nastave. | |
Planiranje terenskih istraživanja. | 1 | |
2. | Prikupljanje i interpretacija podloga za terenska istraživanja | 1 |
3. | Terenska istraživanja- Sondiranje terena, uzimanje mikromonolita, opis morfoloških svojstava | 2,3 |
4. | Terenska istraživanja- Sondiranje terena, uzimanje mikromonolita, opis morfoloških svojstava | 2,3 |
5. | Terenska istraživanja- Otvaranje pedoloških profila i uzimanje uzoraka tla u narušenom i nenarušenom stanju. | 2,3,4 |
6. | Terenska istraživanja- Otvaranje pedoloških profila i uzimanje uzoraka tla u narušenom i nenarušenom stanju. | 2,3,4 |
7. | Prva parcijalna provjera znanja | 1-4 |
Metode određivanja fizkalnih svojstava tla i obrada rezultata | 5 | |
8. | Metode određivanja fizkalnih svojstava tla i obrada rezultata | 5 |
9. | Metode određivanja kemijskih svojstava tla i obrada rezultata | 5 |
10. | Metode određivanja kemijskih svojstava tla i obrada rezultata | 5 |
11. | Namjena, mjerilo i osnovni kriteriji prilikom izrade pedoloških karata | 6 |
12. | Osnovni principi izrade pedoloških karata | 6 |
13. | Daljinska istraživanja u pedologiji | 6 |
14. | Druga parcijalna provjera znanja | 5,6 |
Seminarski rad (interpretacija rezultata istraživanja i izrada namjenske pedološke karte) | 1-6 | |
15. | Seminarski rad (interpretacija rezultata istraživanja i izrada namjenske pedološke karte) | 1-6 |